گزارش|

المپیک ۲۰۲۴| کشتی‌گیران عنوان‌دار در وزن ۶۵ کیلوگرم؛ مسیر دشوار رحمان برای کسب مدال

9:33 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۷۹۳
المپیک ۲۰۲۴| کشتی‌گیران عنوان‌دار در وزن ۶۵ کیلوگرم؛ مسیر دشوار رحمان برای کسب مدال
رحمان عموزاد نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان کار سختی برای رسیدن به مدال در بازی‌های المپیک پاریس پیش‌رو خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - رحمان عموزاد نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان کار سختی برای رسیدن به مدال در بازی‌های المپیک پاریس پیش‌رو خواهد داشت.

حریفان او در بالای جدول شامل سباستین ریورا (پرو)، کشتی‌گیر شماره ۵ ماکسیم ساکولتان (مولداوی) و آزادکار شماره ۸ تومور اچیر تولگا (مغولستان) خواهد بود. ریورا در سال ۲۰۲۳ مدال نقره جهان را به دست آورد و در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ پنجم شد. ساکولتان در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ پنجم شد. تومور اوچیر برنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۱ و قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ بود.

نفر دوم، رحمان عموزاد قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ از ایران است که سه قهرمانی جهان در رده‌های سنی را نیز به خود اختصاص داده است. عموزاد قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ شد. حریفان او در قسمت پائین جدول شامل شماره ۳ اسماعیل موسوکایف از مجارستان، کشتی‌گیر شماره ۶ حاجی علی‌اف از آذربایجان و نفر شماره ۷ اسلام دودایف از آلبانی خواهد بود. بر اساس نتایج گذشته، این سمت از جدول المپیک بسیار قوی‌تر از نیمه اول به نظر می‌رسد.

موسوکایف قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان، دارای دو مدال برنز جهان است و در المپیک ۲۰۲۰ پنجم شد. او قبل از رفتن به مجارستان برای روسیه کشتی گرفت. علی اف سه بار قهرمان جهان و دو بار برنده مدال المپیک است، با رزومه‌ای عمیق مانند هر کسی که در پاریس کشتی می‌گیرد. دودایف از طریق مقدماتی بازی‌های المپیک جهانی، به پاریس رسید. او قبل از عزیمت به آلبانی دو مدال جهانی برای روسیه در رده سنی کسب کرده است.

زین رترفورد، قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان و دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ از ایالات متحده آمریکا، به دلیل دستیابی به وزن ۷۰ کیلوگرم، قرعه‌کشی خواهد شد. احتمالاً هیچ یک از کشتی‌گیران نمی‌خواهند در دور اول با او کشتی بگیرند. رترفورد که سه بار قهرمان NCAA در ایالت پن استیت شد، امسال در نظر دارد از کشتی بازنشسته شود، اما در المپیک شرکت کرد.

از دیگر مسابقات مقدماتی دیگر می‌توان به مبارزه آلخاندرو والدس توبیر (کوبا) و ارنازار آکماتالیف از قرقیزستان که دو مدال جهانی را کسب کردند، اشاره کرد.

والدس در سومین بازی‌های المپیک خود شرکت کرده است. همچنین آستین گومز آمریکایی از مکزیک که برای ایالت آیووا، ویسکانسین و میشیگان کشتی گرفت، در این میدان حضور دارد. کوتارو کییوکا از ژاپن در مسابقات انتخابی المپیک آسیایی قهرمان شد و از وزن سخت ژاپن بیرون آمد. جورجی اوکوروکوف از استرالیا، گودردزی دزبی‌ساشویلی از گرجستان و گاکو آکازاوا از ساموآ دیگر حاضران در قرعه‌کشی هستند. اوکوروکوف، قهرمان اروپا زیر ۲۰ سال ۲۰۱۶ برای روسیه و آکازاوا در مسابقات انتخابی المپیک آفریقا/اقیانوسیه نیز به المپیک پاریس راه یافتند.

کشتی‌گیران حاضر در وزن ۶۵ کیلوگرم که رنکینگ ندارند و بر اساس MFS (قرعه کشی) مقابل حریفان قرار می‌گیرند به شرح زیر است:

جورجی اوکوروکوف (استرالیا)
آلخاندرو والدس توبیر (کوبا)
گودردزی دزبی‌ساشویلی (گرجستان)
کوتارو کییوکا (ژاپن)
ارنازار آکمتالیف (قزاقستان)
آستین گومز (مکزیک)
گاکو آکازاوا (ساموا)
زین رترفورد (ایالات متحده آمریکا)

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *